Берлиндік принциптер
2004 жылы жоғары білім бойынша ЮНЕСКО Еуропалық орталығы (UNESCO-CEPES, Бухарест қ., Румыния) және жоғары білім саласындағы саясат Институты (Вашингтон қ., АҚШ) ранжирлеу бойынша мемлекеттік сарапшылар тобын (IREG) құрды. Осы бастамалардың шеңберінде IREG-2 екінші конференциясында (Берлин, 2006 ж. 18-20 мамыр) сапалау принциптері мен ЖОО-ны ранжирлеу кезіндегі практика – жоғары оқу орындарын ранжирлеудің Берлиндік принциптерін қабылдау туралы келісімге қол қойылды.
Нәтижесінде, ранжирлеуді өткізу методологиясын үздіксіз жетілдіру жүйесінің құрылуына алып келетін ұлттық, регионалдық немесе дүниежүзілік рейтингтерінің негізгі схемасын жасау және тарату осы бастапқының мақсатына айналды. Рейтингтерді өткізу методологиясы әркелкі болғандықтан, ранжирлеудің осы принциптері, оларды жетілдіру және бағалау үшін өте пайдалы болмақ.
Рейтингтер мен лига кестелері:
А) Ранжирлеудің мақсаттары мен міндеттері:
В) Индикаторларды және олардың салмақтарын жасау
6. Рейтингті құрастырудың пайдаланудағы методологиясының мөлдірлігін қамтамасыз ету. Ранжирлеу кезінде пайдаланылған тәсілдерді таңдау нақты және маңызды болу керек. Мөлдірлік индикаторларда да, мәліметтерде де болуы тиіс. 7. Индикаторларды релеванттылығына және валидтілігіне сәйкес таңдау керек. Мәліметтерді таңдау олардың қолжетімділігіне негізделмеу керек, сапаны анықтайтын көрсеткіштерге, сонымен қатар академиялық және институционалдық жақтарының күштілігіне негізделу керек. Неге Сіз осы көрсеткіштерді қосқаныңыз және олар нені көрсететіндігі түсінікті болу керек. 8. Мүмкіндік болса соңғы қорларға емес, қол жеткізген нәтижелерге барынша мән беру керек. Соңғы қорлар, оқу орны туралы жалпы мағлұматтар беретіндігімен және қолжетімділеу болғандығымен маңызды. Қол жеткізген нәтижелердің көрсеткіштері, жоо жағдайын нақтырақ бағалауды және/немесе оқу орындары мен бағдарламалардың сапасының нақтырақ болуын қамтамасыздандырады., және рейтингті құрастырушылар индикаторлардың қажетті балансын қамтамасыздандырулары керек. 9. Әртүрлі индикаторларды бағалау тәсілдерін жақсы білу керек және мүмкін болса оларға өзгерістер кіргізуді шектеу керек. Бағалау тәсілдеріндегі өзгерістер, рейтингті пайдаланушылардың барлығын адастырады. Оларға ранжирлеу кезінде жоо мәртебесінің немесе бағдарламасының неліктен өзгергендігін– бұл өзіне байланысты ма немесе ранжирлеуді өткізу методологияларының өзгеруіне байланысты ма екенін түсіну қиын.
С) Мәліметтерді жинау және өңдеу 10. Осы Принциптерде көрсетілген этикалық стандарттар мен практикалық ұсыныстарға тиісті мән беру керек. Рейтингтердің сенімге ие болуы үшін, мәліметтерді жинауға және өңдеуге және жооға барғанда оларды тексеруге жауапты тұлғалар, объективтікті және құмартушылықсыздықты сақтау керек. 11. Мүмкіндігі барынша тексерілген және нақтыланған мәліметтерді пайдалану керек. Бұл мәліметтердің, жоғары оқу орындарына белгілі фактісінен басқа да артықшылықтары мол, және оларды салыстыруға да болады. 12. Ғылыми зерттеулер шеңберінде жиналған ақпараттарға пайдаланылған, бекітілген процедураларға сәйкес жиналған ақпараттарды пайдалану керек. Шектеулі студенттерден, оқытушылардан және басқа жақтардан жиылған ақпараттар, білім сапасының презентабельділігін төмендетеді, сондықтан оларды қоспау керек. 13. Ранжирлеу процесіне сапаны қамтамасыздандыру шараларын қолдану керек. Аталмыш процестер жоғары оқу орындарын бағалау кезінде алынған тәжірибені ескеру керек және оларды рейтингтің өзін бағалау үшін пайдалануы керек. Рейтингтер, методологияны жасау үшін әруақыт тәжірибені пайдаланатын оқыту жүйесі болып қалу керек. 14. Ранжирлеудің дұрыстығын жоғарылататын ұйымдастыру тәсілдерін пайдалану керек. Осы шараларға, әдістемелік көмектер көрсететін және тіпті халықаралық сарапшылардың қатысуымен тексерулер жүргізетін органдарды қосу керек.
Д) Ранжирлеу нәтижелерінің презентациясы 15. Рейтингті құрастыруға қатысқан барлық факторлардың тұтынушыларға түсінікті болуын қамтамасыздандыру керек және оларға рейтинг нәтижелерін презентациялау формасын таңдауды ұсыну керек. Осылайша, рейтингті пайдаланушылар, неге ЖООны немесе бағдарламаларды ранжирлеу кезінде сол индикаторлардың пайдаланылғандарын және әртүрлі индикаторлардың сыбағалы салмағын жақсырақ түсінеді. 16. Ранжирлеу нәтижелері, ұсынылған мәліметтерде қателер болмайтындай немесе аз болатындай етіп құрастырылу және жарыққа шығуы керек, сонымен қатар, жіберілген қателерді түзету мүмкіндігін қамтамасыздандыру керек. Қателер жіберілген жағдайда, жоғары оқу орындары мен қоғамды тез арада ақпараттандыру керек.
Берлин, 20 мамыр 2006 ж.
|